تاریخ زن | دستگاه تاریخ زن | قیمت دستگاه تاریخ زن | بهترین قیمت دستگاه تاریخ زن
نوشته شده توسط : مریم متدین

مکانیزم دستگاه تاریخ زن صنعتی به گونه ای است که دستگاه باید با کالا تماس پیدا کند تا اطلاعات بر روی آن درج گردد. برای درج اطلاعات لازم است دستگاه بر روی محصول توقف نماید.
همچنین برای کارکرد این دستگاه ها نیازبه کلیشه های مخصوص بوده و چاپ اطلاعات متغیر نظیر شمارنده و ساعت امکان پذیر نیست و به دلیل اینکه این تاریخ زن باید با محصول تماس پیدا کند و همچنین به دلیل استهلاک بالای این دستگاه سبب شده که این دستگاه مخصوص صنعت خاصی باشد.
یکی دیگر از انواع تاریخ زن های تماسی از نوع حرارتی می باشد. این نوع دستگاه به دلیل قیمت پایین در گذشته یکی از پرطرفدارترین این نوع دستگاه تاریخ زن بوده است.
در ادامه مکانیزم کارکرد دستگاه تاریخ زن حرارتی را مورد بررسی قرار می دهیم.

مکانیزم کارکرد این دستگاه تماس حرارتی بوده که ابتدا توسط اپراتور تاریخ آن روز یا در کل اطلاعات مربوطه قرار داده می شود. دستگاه توسط یک پدال یا یک عدد پیام چاپ را دریافت میکند.
این دستگاه از ریبون به جای مرکب برای چاپ اطلاعات استفاده می کند. از مهم ترین مشکلات تاریخ زن ها وارد شدن آسیب به سلفن می باشد.
یکی دیگر از انواع تاریخ زن ها تاریخ زن غلطکی می باشد. در این نوع تاریخ زن ها بعد از بار گذاری کلیشه های مربوط به اطلاعات چاپ توسط اپراتور دستگاه اماده به کار می باشد.

در این نوع تاریخ زن ها از سیستم جک های پنوماتیکی استفاده نشده است و نسبت به تاریخ زن های حرارتی و استامپی از استهلاک کمتری برخوردار می باشند و در کل در حال حاضر در کمتر صنایع تولیدی از این نوع تاریخ زن ها استفاده می گردد.

تاریخ زن دستی با تاریخ زن اتوماتیک با یکدیگر تفاوت هایی دارند که در زیر به آن اشاره میکنیم:
دستگاه تاریخ زن دستی نسبت به تاریخ زن اتوماتیک ارزان تر است. همچنین کار کردن با این دستگاه نسبت به تاریخ زن اتوماتیک اسان تر بوده و برای کارگاه های کوچک بسیار مناسب است.
دستگاه نیمه اتوماتیک نسبت به دستی سرعت بالاتر داشته و کارایی سریع و ساده دارد.
همچنین این دستگاه مجهز به تایمر بوده. دستگاه اتوماتیک که در مقایسه با سایرین عملکرد بسیار سریع تر و مجهز به شمارنده بوده و بدنه آن نیمه استیل میباشد.
جلوتر به ویژگی هر کدام از این دستگاه ها اشاره میکنیم.

دستگاه تاریخ زن از دو طریق اطلاعات را بر روی محصولات چاپ میکند که این دو طریق عبارتند از:جوهر جامد و نوارهای ریبون.

دستگاه تاریخ زن دستی که در بالا به تفضیل توضیح داده شد و همچنین تاریخ زن نیمه اتومات با استفاده از ریبون عمل چاپ را انجام میدهند. اما دستگاه تمام اتومات از جوهر خشک برای چاپ استفاده می کنند.





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: